1. Anvendelse
1.1. Disse vilkår og betingelser (“Betingelserne”) gælder for alle aftaler mellem Familiehandlen ApS, CVR-nummer 41 67 96 11, (“Virksomheden”) og kunder (“Kunden”), herunder i forbindelse med Familiehandlens levering af ydelser.
1.2. Ved accept af tilbud, Aftalebrev eller indgåelse af aftaler, accepterer Kunden disse Betingelser. Eventuelle afvigende betingelser fra Kunden gælder kun, hvis de er skriftligt accepteret af Virksomheden.
1.3. Eventuelt aftalebrev og disse Betingelser udgør den samlede aftale (“Aftalen”) mellem Familiehandlen og Kunden.
1.4. I tilfælde af uoverensstemmelser mellem Aftalen og disse forretningsbetingelser finder vilkårene i Aftalen anvendelse.
2. Familiehandlens ydelser
2.1. Familiehandlens ydelser (”Ydelsen”) for Kunden beskrives og defineres i Aftalebrevet med Kunden.
2.2. Familiehandlen yder rådgivning og bistand ved overdragelse af fast ejendom inden for familieforhold, herunder:
• Udarbejdelse og gennemgang af overdragelsesaftale
• Udarbejdelse og gennemgang af tilhørende dokumenter såsom gældsbrev og lignende dokumenter
• Udarbejdelse og tinglysning af skøde
• Anden lignende juridisk arbejde i forbindelse med sådanne handler.
2.3. Kunden forpligter sig til rettidigt at levere alle nødvendige oplysninger, bilag og dokumentation, som er påkrævet for opgavens udførelse.
2.4. Familiehandlen er ikke ansvarlig for fejl eller forsinkelser, der skyldes ukorrekte, ufuldstændige eller manglende
oplysninger fra Kunden.
3. Kundens forpligtelser
3.1. Kunden skal stille alle nødvendige oplysninger, bilag og dokumentation til rådighed for Familiehandlen rettidigt og i
korrekt format, så Ydelserne kan udføres effektivt.
3.2. Kunden er ansvarlig for rigtigheden, fuldstændigheden og lovligheden af de oplysninger, der leveres til Familiehand-
len.
3.3. Kunden skal informere Familiehandlen om eventuelle væsentlige ændringer i økonomiske forhold, der kan påvirke Ydelserne.
4. Honorar
4.1. Honoraret for Ydelserne aftales i Aftalebrevet eller på anden ved aftale mellem parterne.
4.2. Eventuelle yderligere omkostninger, faktureres separat ved aftale.
4.3. Hvis Kundens opgave ændres efter aftaleindgåelsen, kan Familiehandlen opkræve ekstra honorar svarende til den yderligere arbejdsindsats.
4.4. Familiehandlen fakturerer sit honorar løbende i forbindelse med opfyldelse af Aftalen, medmindre andet aftales.
Såfremt der ikke er indgået særskilt aftale om betalingsbetingelser, skal fakturaer betales netto kontant inden 14 dage fra fakturadato. Ved forsinket betaling opkræves sædvanlig rente fra forfaldsdagen, jf. rentelovens bestemmelser.
5. Fortrolighed
5.1. Familiehandlen behandler alle oplysninger, som modtages fra Kunden, fortroligt og sikrer, at sådanne oplysninger ikke videregives til tredjemand uden Kundens skriftlige samtykke, medmindre dette kræves ved lov.
5.2. Alle medarbejdere hos Familiehandlen er underlagt tavshedspligt, og Familiehandlen implementerer interne procedurer for at beskytte Kundens data.
5.3. Tavshedspligten gælder også efter Aftalens ophør.
6. Digital kommunikation og behandling af data
6.1. Familiehandlen kan anvende digital kommunikation (fx e-mail) og sikre platforme til kommunikation med Kunden.
Kunden accepterer de risici, der er forbundet med digital kommunikation.
6.2. Hvis digitale løsninger eller systemer leveres som en del af Ydelserne, stilles de til rådighed, som de er, uden garanti for fejlfri funktion.
6.3. Familiehandlen og Kunden skal indgå en databehandleraftale i henhold til gældende databeskyttelseslovgivning, når det er nødvendigt.
6.4. Kunden accepterer, at Familiehandlen kan anvende anonymiserede data til interne analyser og benchmarking.
7. Behandling af persondata
7.1. Familiehandlens behandling af persondata er reguleret efter Familiehandlens almindelige privatlivspolitik for kun-
der hos Familiehandlen.
7.2. Behandling: Virksomheden behandler personoplysninger under behørig iagttagelse af databeskyttelsesforordningen og -loven. Oplysninger om Kundens navn, adresse, e-mail, telefonnummer, mv. benyttes alene i forbindelse med
Kundens bestilling, kommunikation og ved levering af Ydelsen.
7.3. Den registreredes rettigheder: Virksomheden efterlever den registreredes rettigheder (bl.a. ret til indsigt, berigtigelse, sletning, begrænsning af behandling, indsigelse, dataportabilitet, klage og ret til ikke at være genstand for en afgørelse, der alene er baseret på automatisk behandling, herunder profilering).
7.4. Opbevaring og videregivelse: Virksomheden opbevarer oplysningerne så længe, det er nødvendigt for det formål,
hvortil oplysningerne behandles. Virksomheden hverken videregiver, sælger eller på anden måde overdrager oplysninger til tredjemand, medmindre Kunden har givet accept til dette.
7.5. Kontakt: Ønsker Kunden oplysninger om, hvilke data der bliver behandlet, at få data slettet eller korrigeret, kan Kunden kontakte Familiehandlen pr. e-mail til [email protected]
7.6. Kunden accepterer, at Familiehandlen kan anvende anonymiserede data til interne analyser og benchmarking.
8. Rettigheder
8.1. Rettighederne til alt materiale, som Familiehandlen udvikler eller udarbejder i forbindelse med Ydelserne, tilhører
Familiehandlen, medmindre andet er skriftligt aftalt.
8.2. Kunden har en ikke-eksklusiv brugsret til materialet til egne formål, som aftalt i Aftalen.
8.3. Kunden må ikke videregive eller offentliggøre materiale udarbejdet af Familiehandlen uden skriftligt samtykke.
9. Ansvar og ansvarsbegrænsning
9.1. Familiehandlen er ansvarlig for Ydelserne i overensstemmelse med dansk rets almindelige regler, dog med de begrænsninger, der er fastsat i disse Betingelser.
9.2. Familiehandlens almindelige Ydelse omfatter kun Familieoverdragelsen og de herved liggende juridiske opgaver, og er ikke en erklæringsopgave. Familiehandlen påtager sig ikke ansvaret for at kontrollere rigtigheden eller fuldstændigheden af de oplysninger, Kunden giver Familiehandlen, eller for at indhente dokumentation, der kan bekræfte oplysningerne.
9.3. Ingen garanti for købesummens rigtighed: Virksomheden indestår ikke for købesummens rigtighed og yder ikke rådgivning vedrørende fastsættelsen af denne. Virksomheden efterser dog, at de overordnede betingelser for at gennemføre en familiehandel er til stede.
9.4. Skattemæssige forhold: Virksomheden påtager sig ikke ansvar for skattemæssige forhold i forbindelse med fami lieoverdragelsen. Kunden anbefales at konsultere en skatterådgiver eller revisor for specifik vejledning om skatte forhold.
9.5. Ejendommens værdi: Virksomheden foretager ikke vurdering af ejendommens værdi og påtager sig intet ansvar herfor. Kunden opfordres til at indhente en professionel vurdering fra relevante eksperter, herunder bank, revisor, ejendomsmægler eller anden rådgiver, for at sikre en korrekt vurdering af ejendommens værdi.
9.6. Indirekte tab: Familiehandlen hæfter ikke for indirekte tab, herunder, men ikke begrænset til, driftstab, tab af data, tab af omsætning, tab af forventet fortjeneste eller tab af goodwill.
9.7. Erstatning for fejl eller mangler: Familiehandlen er kun ansvarlig for direkte tab, der kan påvises at være forårsaget af grove fejl eller uagtsomhed fra Familiehandlens side. Familiehandlen forbeholder sig retten til at afhjælpe fejl eller mangler som første led i enhver tvist.
9.8. Kundens bidrag til ansvar: Hvis Kundens egne handlinger, undladelser eller manglende opfyldelse af forpligtelser (fx rettidigt at levere nødvendige oplysninger) bidrager til fejl eller mangler i Ydelserne, reduceres Familiehandlens ansvar tilsvarende.
9.9. Force majeure: Familiehandlen er ikke ansvarlig for tab, der skyldes forhold uden for Familiehandlens rimelige kontrol (force majeure). Dette omfatter, men er ikke begrænset til, naturkatastrofer, krig, terror, strejker, tekniske nedbrud, it-angreb eller myndighedsrestriktioner. Ansvarsbegrænsningen gælder, så længe force majeure-forholdet varer.
9.10. Tredjeparts software og systemer: Familiehandlen påtager sig ikke ansvar for fejl eller mangler, der skyldes problemer med software, systemer eller løsninger, som Kunden har leveret, eller som Familiehandlen anvender på vegne af Kunden.
9.11. Datahåndtering: Familiehandlen hæfter ikke for tab eller skade, som skyldes hacking, virus eller andre sikkerhedsbrud, der ikke kunne være forudset eller forhindret med rimelige sikkerhedsforanstaltninger.
9.12. Tredjepart: Familiehandlen er ikke ansvarlig for skader eller tab, som opstår ved Kundens brug af Ydelserne til tredjeparts formål, medmindre dette er specifikt aftalt i Aftalen. Eventuelle tredjepartskrav er alene Kundens ansvar.
10. Ophør
10.1. Aftalen kan opsiges skriftligt af begge parter uden varsel. Opsigelse har virkning fra det tidspunkt, hvor den anden part modtager skriftlig meddelelse herom.
10.2. Ved opsigelse før Aftalens ordinære udløb er Familiehandlen, uanset hvem der er den opsigende part, berettiget til honorar for tiden frem til Aftalens ophør og berettiget til dækning af allerede afholdte omkostninger samt eventuelle yderligere omkostninger som følge af Aftalens opsigelse før ordinært udløb.
10.3. Bestemmelser om fortrolighed og ansvarsbegrænsning forbliver gældende efter Aftalens ophør.
11. Lovvalg og værneting
11.1. Gældende lov: Aftalen og parternes samarbejde i alle henseender er underlagt dansk ret.
11.2. Værneting: Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med parternes samarbejde, skal afgøres ved en dansk domstol, herunder ved Retten i Aalborg (”Værneting”).
11.3. Begge parter er forpligtede til at forsøge at løse enhver uenighed mellem parterne mindeligt.
-ooOoo-
Familiehandlen ApS